چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۹
۰ نفر

گروه حوادث: جوان ورزشکار برای اینکه کسی به او شک نکند، با لباس و ساک ورزشی به سرقت می‌رفت. او از نیمه شب تا طلوع آفتاب در خیابان‌های شمال پایتخت می‌گشت و لوازم داخل خودروهای پارک‌شده در کوچه‌ها را سرقت می‌کرد.

متهم

ساعت 5:30 صبح 13 اردیبهشت امسال، ماموران کلانتری 134 تهران در حال گشتزنی در یکی از خیابان‌های شهرک غرب بودند که چشمشان به جوان ورزشکاری با ساک و لباس ورزشی افتاد. مرد جوان 2 ساک ورزشی همراه خود داشت و در حال ورانداز کردن یک خودروی سواری بود که ماموران به وی مشکوک شدند و مقابلش توقف کردند. جوان ورزشکار که با دیدن پلیس دستپاچه شده بود، ادعا کرد قصد رفتن به باشگاه را دارد اما ماموران بی‌توجه به حرف‌هایش تصمیم به بازرسی ساک‌های او کردند. داخل یکی از ساک‌ها کفش و لباس ورزشی بود اما در ساک دیگر 2 دستگاه ضبط و پخش خودرو به چشم می‌خورد که مرد جوان به تازگی آنها را سرقت کرده بود. درحالی‌که متهم مدعی بود این ضبط و پخش‌ها متعلق به‌خودش است و قصد داشته آنها را در باشگاه به یکی از دوستانش بدهد، ماموران برای کشف حقیقت، وی را به کلانتری منتقل کردند.

به محض ورود مرد جوان به کلانتری ماموران متوجه شدند در همان منطقه‌ای که وی دستگیر شده بود، گزارش سرقت دستگاه ضبط و پخش از 2 خودروی سواری به پلیس مخابره شده بود. از آنجا که احتمال می‌رفت عامل این سرقت‌ها مرد جوان باشد، او تحت بازجویی قرار گرفت و به سرقت از هر دو خودروی سواری اعتراف کرد. بعد از اعترافات متهم، پرونده او به شعبه 9 بازپرسی در دادسرای ناحیه 2 تهران فرستاده شد و با دستور قاضی رنگ‌آمیز، متهم برای ادامه تحقیقات به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران انتقال یافت.

کارآگاهان در نخستین اقدام به بررسی سوابق جوان متهم پرداختند و متوجه شدند که او پیش از این، 2 بار به اتهام سرقت لوازم داخل خودرو دستگیر و راهی زندان شده بود. ماموران که حدس می‌زدند مرد جوان سرقت‌های متعددی را مرتکب شده باشد، بازجویی از او را ادامه دادند و وی که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به دستبرد به ده‌ها خودروی سواری اعتراف کرد. او گفت: من در جنوب تهران زندگی می‌کنم اما نیمه‌شب‌ها با آژانس به خیابان‌های شمال شهر می‌رفتم و سرقت‌ها را شروع می‌کردم. او ادامه داد: از آنجا که ورزشکار هستم، تصور می‌کردم اگر با لباس و ساک ورزشی به سرقت بروم، کسی به من مشکوک نخواهد شد و می‌توانم مدعی شوم که در حال رفتن یا برگشتن از باشگاه هستم. برای همین کفش و لباس ورزشی می‌پوشیدم و از نیمه‌شب کار سرقت را شروع می‌کردم. من در کوچه‌های خلوت شمال و شمال غرب شهر می‌گشتم و خودروهای بدون دزدگیر را که در کنار خیابان پارک شده بودند و دارای دستگاه ضبط و پخش بودند شناسایی می‌کردم. سپس در ماشین را تخریب کرده و لوازم داخل آن را سرقت می‌کردم.

متهم افزود: معمولا تا طلوع آفتاب به سرقت‌ها ادامه می‌دادم و بعد یک ماشین کرایه کرده و یکراست به میدان شوش می‌رفتم و اموال مسروقه را به مردی به اسم حسن می‌فروختم. سپس به خانه بر می‌گشتم و تا شب برای اجرای دوباره نقشه سرقت، منتظر می‌ماندم. بعد از اعتراف مرد جوان به سرقت دست‌کم 100دستگاه پخش خودرو در امسال، ماموران راهی محل زندگی مرد مالخر شدند و در آنجا 24عدد پنل، یک لپ تاپ، 25کیف زنانه و مقداری لوازم مسروقه دیگر کشف و ضبط کردند. آنها بعد از دستگیری متهم، او را به اداره آگاهی منتقل کردند و در همان بررسی‌های اولیه معلوم شد که حسن پیش از این، 12 بار به اتهام خرید اموال مسروقه دستگیر شده بود.

سرهنگ یگانه رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: تا‌کنون ده‌ها نفر که خودرویشان مورد دستبرد جوان ورزشکار قرار گرفته شناسایی شده‌اند. این در حالی است که با توجه به لوازم کشف شده از خانه مرد مالخر، احتمال می‌رود که او علاوه بر دزد ورزشکار با سارقان دیگری هم رابطه دارد. وی افزود: با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد و کسانی که با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند برای پیگیری پرونده خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

کد خبر 135376

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز